Filtre

Sterge toate filtrele

Dupa Brand

Abonare newsletter

Urmareste-ne pe

Facebook Twitter Blog


Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor

AV. Mig 17 PF/PFU

SMER
Cod produs: SMER827

Pret: 50.55 Lei € 11 | $ 13.19

Disponibilitate: La comanda

Descriere

827 – Mig 17 PF/PFU, scara 1:48

Mini-machetă din plastic, dimensiuni produs asamblat: 19.8 cm x 24 cm. Cutia conține piesele necesare pentru construcția unui model la scara menționată. Lipiciul și vopseaua nu sunt incluse. Producătorul recomandă vopsele HUMBROL, codurile de culoare necesare fiind specificate pe ambalaj, dar se pot utiliza și alte mărci cu succes. Se poate folosi orice lipici recomandat pentru plastic.

Scurt istoric
La începutul anilor 50 se duceau lupte aeriene pe cerul Coreei între cele mai bune avioane pe luptă ale vremii, MiG-15 și F-86 ”Sabre”. În toți acești ani, cea mai mare dorință a proiectanților era aceea de a mări viteza aparatelor de luptă, mai presus de toate, să depășească bariera sunetului.
În Decembrie 1949, în Uniunea Sovietică s-a testat aparatul de luptă I-330 (SI) pentru prima dată, fiind ulterior numit MiG-17. Acest jet cu un loc a apărut având la bază chiar legendarul predecesor MiG-15 bis și era diferit printr-o modificare adusă la nivelul aripilor, la care s-a folosit o baleiere dublă (55 de grade lângă baza aripii și 45 de grade la exterior). Modificarea zonelor din coadă se refereau la creșterea porțiunii de coadă și la extinderea unghiului de baleiere a cozii. Pentru a îmbunătăți stabilitatea direcțională, aparatul a fost echipat prin adăugarea unui stabilizator sub partea din spate a fuselajului. Au fost lărgite proporțional zonele de viteză, tot pe partea laterală a fuselajului.
Versiunea MiG-17 echipată cu motorul jet ”Klimov VK-1A” cu propulsia 26,5kN la decolare a fost menționată ca fiind versiunea de bază. Armamentul consta din două tunuri, NR-23 cu calibrul de 23 mm și un altul, N-37D, de calibru 37 mm. Aparatul de atac numit MiG 17P avea același tip de motor jet ”Klimov VK-1A” și era echipat cu un set radar ”RP-1 Izumrud” și cu trei tunuri NR-23 de calibru 23 mm.
Instalarea celui mai nou motor ”Klimov VL-1F” cu ardere întârziată permitea o creștere a propulsiei cu 25% în 3 minute. Acea versiune echipară cu cel mai nou motor jet a fost numit MiG-17F.
Având la bază această versiune, a apărut modelul următor al aparatului de atac MiG-17PF. Radarul său ”RP-1 Izumrud” în versiunea PF a fost conceput pentru a căuta ținte pe timp de noapte și în condiții de vreme rea pe timpul zilei (în acest caz este vorba de modernizarea versiunii MiG-17P cu folosirea motorului jet VK-1F).
Ultima și cea mai modernă versiune a fost versiunea MiG-17PFU care a apărut având ca punct de pornire fostul MiG-17PF prin înlăturarea tunului și înlocuirea acestuia cu două rachete RS-2U aer-aer cu comandă. Modernizările ulterioare ale acestei versiuni au constat doar în modificări aduse echipamentului din interior, seturilor radar (precum utilizarea setului radar RP-5 și a noului aparat radio de căutare SRD-1) și unele modificări de interior.
În afară de Uniunea Sovietică, aparatul de luptă MiG-17 a fost construit și în Polonia și China. În Cehoslovacia nu a i s-au adus îmunătățiri și nu a fost fabricat, cu excepția vechiului model MiG-15 care a fost produs acolo. Aparatul de luptă MiG-17 a fost fabricat în serie în Polonia și acolo a fost îmbunătățit devenind versiunea următoare cu indicativul Lim-5/6.
Elemente tehnice și tactice de bază: MiG-17PF/MiG-17PFU
Dimensiuni
Anvergură: 9,628 m/9.628m
Lungime: 11.68 m/11.68 m
Înălțime: 3.8 m/3.8 m
Masă
Gol: 4128 kg/4065 kg
Decolare (maxim): 6330 kg/6433 kg
Performanțe:
Viteza maximă: 1121 km/h;/1107 km/h - la 4000 m
Plafon: 15850 m/15650 m
Interval: 1930 km/1850 km maxim
Armament:
3 tunuri NR-23 de calibru 0.9”, cu o rezervă de 3x80 cartușe
4 rachete ghidate aer-aer, RS-2U. 

Varsta recomandata: peste 8 ani

Avertisment: Avertisment: Atenție! Conține piese mici. Interzis copiilor sub 3 ani! Recomandat copiilor cu vârsta peste 8 ani.