Filtre

Sterge toate filtrele

Dupa Brand

Abonare newsletter

Urmareste-ne pe

Facebook Twitter Blog


Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor

AV. Fiat CR-42

SMER
Cod produs: SMER823

Pret: 33.22 Lei € 7.15 | $ 8.43

Disponibilitate: La comanda

Descriere

 

823 – Fiat CR-42, scara 1:40

Mini-machetă din plastic, dimensiuni produs asamblat: 24.1 cm x 20.9 cm. Cutia conține piesele necesare pentru construcția unui model la scara menționată. Lipiciul și vopseaua nu sunt incluse. Producătorul recomandă vopsele HUMBROL, codurile de culoare necesare fiind specificate pe ambalaj, dar se pot utiliza și alte mărci cu succes. Se poate folosi orice lipici recomandat pentru plastic.

Scurt istoric:
Fiat CR-42 a fost proiectat pentur prima dată în anii 1938 și 1939. La sfârșitul lui 1939 s-a demarat producția în serie. Modelul de bază al Fiat CR-42 a evoluat având la bază modelul anterior Fiat CR-32. Fiat CR-42 avea o extraordinară formă aerodinamică și un tren acoperit. Un motor Fiat A-74 de 617 kW R.C. 38 cu 14 cilindri în stea permitea avionului să atingă viteze de 427 km/h la 4000 de metri. Combinația de viteză crescută împreună cu o excelentă abilitate de urcare și o manevrabilitate extrem de bună îl făceau un avion capabil să surclaseze zece dintre cele mai avansate monoplane din punct de vedere tehnic. Însă, apariția avionaelor de luptă de ultimă generație implica retragerea acestui model, acestea fiind folosite, în schimb, în misiunile de bombardare din spatele liniilor inamice. Pentru aceasta, cei de la Fiat aveau posibilitatea să transporte sub fiecare aripă inferioară, peste 100 de kg de bombe. Aceste modele s-au numit Fiat CR-42 AS.
Fabricarea modelului Fiat CR-42 a continuat până în 1942. În total, 1 780 de avioane de luptă au fost construite, din care aproximativ 25 au fost implicate în raidurile Forțelor Aeriene Belgiene împotriva Germaniei. Alte 72 avioane echipate cu motoare englezești (Bristol Mercury VIII) erau folosite de către Aviația Suediei. Și după cel de-al doilea război mondial se foloseau multe aparate Fiat, ca avioane școală cu unul sau două scaune.
Descriere tehnică
Fiat CR-42 Falco era un biplan cu un singur loc, un motor, în întregime din metal. Suprafețele de ridicare și de control, precum și parte a fuselajului erau acoperite cu pânză. Un motor în stea acoperit acționa o elice din metal, cu trei pale. Aeronava era dotată cu un tren fix convențional, acoperit, cu o roată la coadă.
Motor:
Motor în stea cu 14 cilindri, de 617 kW (840 HP) Fiat A-74 R. C. 38
Dimensiuni:
Anvergură - 9.65 m
Lungime - 8.26 m
Înălțime - 3.58 m
Suprafață de ridicare - 22.40 mp
Greutăți:
Greutatea la aterizare - 1720 kg
Greutatea la decolare - 2295 – 2420 kg
Performanțe:
Viteza maximă - 427 km/h
Viteza de croazieră - 240 km/h
Abilitatea de urcare la 6000m - 7 minute
Plafon - 10.500 m
Înterval de zbor - 775 – 1000km
Armament:
CR-42: o mitralieră SAFAT de 7,7 mm sincronizată și una de 12,7 mm sincronizată, ambele pe partea superioară a fuselajului.

Varsta recomandata: peste 8 ani

Avertisment: Avertisment: Atenție! Conține piese mici. Interzis copiilor sub 3 ani! Recomandat copiilor cu vârsta peste 8 ani.