Filtre

Sterge toate filtrele

Dupa Brand

Abonare newsletter

Urmareste-ne pe

Facebook Twitter Blog


Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor

AV. Curtiss P-36/H.75 Hawk

SMER
Cod produs: SMER841

Pret: 30.54 Lei € 6.65 | $ 7.97

Disponibilitate: La comanda

Descriere

841 – Curtiss P-36/H.75 Hawk, scara 1:72

Mini-machetă din plastic, dimensiuni produs asamblat: 11.6 cm x 15.7 cm. Cutia conține piesele necesare pentru construcția unui model la scara menționată. Lipiciul și vopseaua nu sunt incluse. Producătorul recomandă vopsele HUMBROL, codurile de culoare necesare fiind specificate pe ambalaj, dar se pot utiliza și alte mărci cu succes. Se poate folosi orice lipici recomandat pentru plastic.

Scurt istoric
Curtiss H 75 a fost produs pentru export, în întregime din metal, cu un scaun, introdus cu numărul P-36 în forțele aeriene ale Statelor Unite, în 1937. Prototipul a decolat pentru prima dată încă în 1935. Modelul avionului a fost făcut pentru o ofertă organizată de US Air Force. Modelul Seversky P-35 a participat și el la ofertă, la fel și Seversky, dezvoltat ulterior în cel mai mare și mai greu aparat de luptă din al doilea război mondial, ”Republic P-47 Thunderbolt”, dar asta e o altă poveste.
Acest avion robust cu aripi joase, cu tren retractabil a devenit primul avion de luptă modern cu un loc din noua generație, în cadrul US Air Force. Acest model a evoluat în numeroase alte versiuni, diferite în putere și tipuri de motoare instalate, care operau sub indicativul P-40 în multe țări aliate, inclusiv URSS, până la sfârșitul celui de-al doilea război mondial. Trebuie subliniat, de asemenea, că primele succese și victorii ale forțelor aliate aeriene în raidurile aeriene care au avut loc atât în Europa ( două Bf-109E doborâte de un grup de Hawk francezi la 8 septembrie 1939) cât și în Pacific (primele pierderi ale forțelor aeriene japoneze din Hawaii, decembrie 1941) au fost realizate de P-36 sau versiuni ale acestuia de export, numite H.75. Curtiss P-36 a fost vândut în multe țări sub numele Hawk 75. ( câteva aparate de acest fel au fost fabricate în versiuni echipate cu tren fix și roți acoperite nu doar în SUA ci și sub licență, în alte țări.
Franța a fost una dintre țările care au introdus Hawk în flota lor și care a operat câteva versiuni ale modelului Curtiss H 75A. Acestea au fost printre cele mai bune avioane de luptă franțuzești la începutul războiului. Și piloții cehoslovaci le-au pilotat. Unul dintre ei, cpt. Alois Vasatko a primit multe medalii în Franța pentru participarea sa la bătălia Franței.
Descriere tehnică
Curtiss P-36 a fost un avion de luptă masiv, integral din metal, cu un loc, aripi joase, cu tren retractabil. Roțile principale se retrăgeau în spate, în aripi. Și roata din coadă era retractabilă.
Motor:
Pratt & Whitney dublu radial de 880 kW (1200 cp), R-1830-SG 3G
Dimensiuni:
Anvergura: 11.38 m
Lungimea : 8,74 m
Înălțimea: 2,82 m
Suprafața de ridicare: 21,92 mp
Greutăți:
Greutatea la aterizare: 2050 kg
Greutatea la decolare: 2610 – 3030 kg
Performanțe:
Viteza maximă: 520 km/h la 4600 m
Abilitatea la urcare: 14,32 m/s
Plafon: 9960 m
Interval maxim: 1070 – 1625 km ( cu un rezervor suplimentar)
Armament
6 mitraliere Browning Mie de 7,5 mm (2 mitraliere sincronizate în fața carlingii, a câte 600 de cartușe fiecare). 

Varsta recomandata: peste 8 ani

Avertisment: Avertisment: Atenție! Conține piese mici. Interzis copiilor sub 3 ani! Recomandat copiilor cu vârsta peste 8 ani.