Filtre

Sterge toate filtrele

Dupa Brand

Abonare newsletter

Urmareste-ne pe

Facebook Twitter Blog


Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor

AV. CURTISS P - 40K

SMER
Cod produs: SMER875

Pret: 33.22 Lei € 7.17 | $ 8.48

Disponibilitate: La comanda

Descriere

875 – CURTISS P - 40K, scara 1:72

Mini-machetă din plastic, dimensiuni produs asamblat: 12.8 cm x 13.6 cm. Cutia conține piesele necesare pentru construcția unui model la scara menționată. Lipiciul și vopseaua nu sunt incluse. Producătorul recomandă vopsele HUMBROL, codurile de culoare necesare fiind specificate pe ambalaj, dar se pot utiliza și alte mărci cu succes. Se poate folosi orice lipici recomandat pentru plastic.
 

Scurt istoric
Modelul Curtiss P-40 a fost proiectat în 1938 pentru a face față necesităților forțelor aeriene ale armatei SUA (USAAF) de a avea un aparat de luptă la mare înălțime, având la bază P-36A. Modelul original radial Wright Cyclone a fost înlocuit cu un motor Allison în serie cu un compresor mecanc într-un timp. Montarea motoarelor mai puternice Allison și Packard-Merlin în cadrul original a modificat mult aspectul părții din față, carlinga și lăcașul pentru armament. Au apărut mai multe versiuni diferite, modificate de modelul P-40N. Ultima versiune care se deosebea substanțial de modelul original a fost P-40Q care nu a fost introdusă în producția de serie.
Modelul Curtiss P-40K a evoluat din modelul P-40E în 1942. Motorul Allison V-1710-39 (F3R) instalat original a fost înlocuit de unitatea Allison V-1710-73 (F4R) mai puternică. Acest motor mai puternic a cauzat probleme cu stabilitatea direcției la decolare. O soluție simplă a fost adoptată pentru a remedia problema – aripioara de la coadă a fost lărgită cu o scurtă parte de tranziție spre fuselaj. Această modificare a fost adusă primelor 800 de avioane P-40K-1 și P-40K-5. Soluția utilizată să elimine aceatsă problemă la modelul P-40F acționat de motorul Merlin a fost adoptată pentru alte 500 aparate de luptă cu seriile K-10 și K-15 – partea din spate a fuselajului a fost extinsă iar suprafețele verticale de la coadă au fost mutate mai în spate cu 50,8 cm.
Aparatele de luptă Curtiss P-40K au servit în Mediterana, alături de trupele americane, dar și în Orientul Mijlociu și Îndepărtat, India, Pacific, Alaska și Insulele Aleutian. Dintre cele 2799 aparate P-40 produse și livrate trupelor Commonwealth-ului, Marea Britanie a primit 192 avioane P-40K sub numele Kittyhawk Mk.III. AL doilea cumpărător ca mărime a fost Uniunea Sovietică, iar ei au primit în jur de 2069 aparate P-40, versiunea K.
Deși nu au performat conform specificațiilor și a fost unul dintre cele mai instabile aeronave ale epocii, a devenit primul avion american cu un loc, care a intrat în producția de masă. Au fost construite în total 13.738 unități.
Descriere tehnică
Aparatul de luptă Curtiss P-40K avea un loc, un motor, era în întregime din metal, cu aripi joase, cu aripioară retractabilă la coadă, cu tren de aterizare.
Motor
Motor Allison V-1710-73 (F4R) 1325 cp în serie, cu răcire cu apă, care acționa o elice Curtiss-Electric V.P. cu trei palete din metal cu diametru de 3,36m.
Dimensiuni
Anvergură: 11,38 m
Lungime (K-1 și K-5): 9,50 m
Înălțime: 3,76 m
Greutate
Greutatea la aterizare: 2901 kg
Greutatea la decolare: 3808 kg
Greutatea maximă la decolare: 4563 kg
Performanțe
Viteza maximă la 4572 m: 582 km/h
Viteza de croazieră: 467 km/h
Plafon: 8534 km/h
Interval de zbor: 1126 km/h
Armament
Șase mitraliere Colt-Browning de 12.7 mm cu 280 cartușe fiecare, în aripi. Compartiment pentru o bombă de 22 kg (sau un rezervor suplimentar de 197 litri) sub fuselaj. Șase compartimente pentru bombe de 22,7 kg sub aripi.
 

Varsta recomandata: peste 8 ani

Avertisment: Avertisment: Atenție! Conține piese mici. Interzis copiilor sub 3 ani! Recomandat copiilor cu vârsta peste 8 ani.