Filtre

Sterge toate filtrele

Dupa Brand

Abonare newsletter

Urmareste-ne pe

Facebook Twitter Blog


Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor

AV. Bloch MB 152

SMER
Cod produs: SMER840

Pret: 30.54 Lei € 6.59 | $ 7.79

Disponibilitate: La comanda

Descriere

840 – Bloch MB 152, scara 1:72

Mini-machetă din plastic, dimensiuni produs asamblat: 12.5 cm x 13.6 cm. Cutia conține piesele necesare pentru construcția unui model la scara menționată. Lipiciul și vopseaua nu sunt incluse. Producătorul recomandă vopsele HUMBROL, codurile de culoare necesare fiind specificate pe ambalaj, dar se pot utiliza și alte mărci cu succes. Se poate folosi orice lipici recomandat pentru plastic.

Scurt istoric
Una dintre numeroasele avioane moderne care au apărat Franța împotriva atacului german a fost avionul de luptă integral din metal, cu aripi joase Bloch MB 152. Acest model a apărut pe baza prototipului MB 150-01 care a fost făcut la comanda Ministerului francez al Aviației în 1934-35. Aparatul original a fost proiectat de un departament de proiectare al uzinei Avions Marcel Bloch condusă de Roussel.
Primul prototip MB 150-01 urma să demareze la 17 iulie 1936. În ciuda performanțelor mediocre – viteza maximă nu depășea 435 m/s – MB 150-01 M a primit undă verde în ce privește lucrările de îmbunătățire.
Acelea au fost începuturile prototipului MB 151 care a avut zborul test la 18 august 1938. Fuselajul aerodinamic acoperea un motor de 637 kW (870cp) Gnome-Rhone 14 N 11. Axul motorului era deplasat cu 2,5 grade spre stânga față de axa aeronavei, aceatsă caracteristică fiind una comună și modelelor predecesoare. În ciuda dezvoltării continue a modelului MB 151 (din 1938 a fost construit în serie), caracteristicile de zbor și performanțele sale nu au făcut față cerințelor. În baza experiențelor efectuate, aeronava a fost supusă unor modificări ulteiroare, în scurt timp apărând aparatul original – MB-152, care a avut zborul de probă la 15 decembrie 1938. Aeronava a fost echipată cu un motor mai puternic Gnome-Rhone 14 N 25 de 791 kW (1080 cp) cu un carenaj mai mare și cu un port de intrare mai mare în spatele conului elicei.
Când Germania a invadat Franța, în jur de 140 de mașini de tip MB 151 și 363 mașini de tip MB 151 deserveau regimentul francez. Aeronava a fost livrată la un număr de 8 escadrile ale Forțelor aeriene franceze (inclusiv escadrila maritimă). Și piloții cehoslovaci au pilotat aparatele MB 152 împotriva Luftwaffe germane, de exemplu Lt. Frantisek Fajtl care a ajuns ulterior comandant șef al regimentului său în Uniunea Sovietică.
Descriere tehnică:
Aparatul de luptă MB 152 a fost un aparat cu un singur motor, un loc, integral din metal, cu suprafețe unice de coadă, tren tradițional, retractabil și o bechie cu un sabot de alunecare. Suprafețele de ridicare precum și suprafețele de coadă consolidate cu suport au avut un unghi diedru pozitiv.
Motor:
Motor radial Gnome-Rhone 14 N în 14 cilindri, dublu radial, de 655 – 808 kW (895 – 1100 cp). Versiunile individuale au fost dotate cu motoare de putere diferită. Axul motorului a fost deviat la 2,5 grade față de axul aeronavei.
Dimensiuni:
Anvergură: 10,542 m
Lungime: 9.104 m
Înălțime: 3.960 m
Suprafața de ridicare: 17.320 mp
Greutate:
Greutatea la aterizare: 2158 kg
Greutatea la decolare: max. 2800 kg
Performanțe:
Viteza maximă: 480 - 520 km/h (în funcție de motor)
Viteza de croazieră: 446 km/h
Abilitatea de urcare: 5000 m în 6 min
Plafon: 10000 m
Interval: 540 – 640 km
Armament:
Două tunuri HS 404 de 20 mm cu 30 de cartușe, cu rotor, 2 mitraliere MAC 1934 sincronizate, de 7,5 mm sub tunuri
Fiecare mitralieră are un rezervor cu 500 de cartușe. 

Varsta recomandata: peste 8 ani

Avertisment: Avertisment: Atenție! Conține piese mici. Interzis copiilor sub 3 ani! Recomandat copiilor cu vârsta peste 8 ani.