Filtre

Sterge toate filtrele

Dupa Brand

Abonare newsletter

Urmareste-ne pe

Facebook Twitter Blog


Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor

AV. Amiot 143

SMER
Cod produs: SMER845

Pret: 44.32 Lei € 9.67 | $ 11.35

Disponibilitate: La comanda

Descriere

 845 – Amiot 143, scara 1:72

Mini-machetă din plastic, dimensiuni produs asamblat: 25.7 cm x 34.2 cm. Cutia conține piesele necesare pentru construcția unui model la scara menționată. Lipiciul și vopseaua nu sunt incluse. Producătorul recomandă vopsele HUMBROL, codurile de culoare necesare fiind specificate pe ambalaj, dar se pot utiliza și alte mărci cu succes. Se poate folosi orice lipici recomandat pentru plastic.

Scurt istoric
Bombardierele de talie medie Amiot 143 M a fost folosit de către Forțele Aeriene franceze nu numai la începutul celui de-al doilea război mondial ci și în bătălia pentru Franța. Ultimul a dispărut undeva în Tunis în 1944 (acolo a fost folosit ca aeronavă de transport). Modelul acestei aeronave în întregime din metal era foarte avansat pentru vremea respectivă dar a fost curând depășit în ciuda diferitelor alternanțe (inclusiv montarea unui tren retractabil) iar la data izbucnirii celui de-al doilea război mondial, avioanele de tip Amiot erau deja depășite.
Avionul se deosebea prin partea din față mai coborâtă care ajungea până la bordul de fugă a aripilor. Acolo se aflau patru sau șase membri ai echipajului, detectoarelor de direcție, bobmardierul și turnul armelor din spate. Fiecare dintre cele două dispozitive rotative era dotat de obicei cu câte o mitralieră MAC 1934 de 7,5 mm. Aeronava putea transporta până la 1800 kg de bombe. O aripă lată și subțire fără flapsuri permitea unui inginer să aibă acces la motoare chiar și în timpul zborului. O structură masivă permite aeronavei să decoleze de pe aerodromuri avansate iar caracteristicile de luptă erau excelente. Aeronavele Amiot operau cu succes în timpul celui de-al doilea război mondial până la căderea Franței și prezentau încredere. În ciuda faptului că au fost depășite, au fost trimise în misiuni de bombardare și de recunoaștere foarte solicitante pe fronturile inamice. După căderea Franței, aeronavele au fost folosite ca avioane de transport.
Descriere tehnică
Amiot 143 M, bombardierul și avionul de recunoaștere francez, a fost un monoplan integral din metal cu două motoare la jumătatea aripii, cu tren fix, clasic. Un corp dreptunghiular cu o parte de mijloc coborâtă, cu o carlingă mică și cu un turn rotativ pentru arme în față și un altul în spate. Suprafețele din coadă erau simple, cu auto-susținere.
Motor
Două motoare Gnome-Rhone 14 Kirs/jrs Mistral Major radiale în paisprezece cilindri, de 640 kW (870 cp).
Dimensiuni
Anvergură:24,53 m
Lungime: 18,24 m
Înălțime: 5,68 m
Suprafață de ridicare: 100 mp
Greutate
Greutatea la aterizare:6100 kg
Greutatea la decolare: max. 9700 kg
Performanțe
Viteza maximă: 310 km/h la 4000 m
Viteza de croazieră: 248 km/h
Viteza de urcare: 4000 m în 14 min 20 sec
Plafon: 7900 m
Interval: 2000 km
Armament
O mitralieră MAC 1934 de 7,5 mm (cu 800 cartușe) în fața turnului To 23, acționat manual
O mitralieră MAC 1934 de 7,5 mm (cu 1200 cartușe) în spatele turnului To 14 bis, acționat manual
O mitralieră rotativă MAC 1934 de 7,5 mm (cu 600 cartușe) printr-o gaură din podeaua din partea din față
O mitralieră rotativă MAC 1934 de 7,5 mm (cu 1200 cartușe) în partea din spate a părții mai joase a burdufului
1800 kg de bombe
Echipaj: patru sau șase.

Varsta recomandata: peste 8 ani

Avertisment: Avertisment: Atenție! Conține piese mici. Interzis copiilor sub 3 ani! Recomandat copiilor cu vârsta peste 8 ani.